Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM
r>

Thursday, June 18, 2009

Fantasi yang Wujud


Aku dibawa berlari meneroka

walau hanya singgah di tepian mata

namun indah .


Aku bebas pergi sebebas unggas di udara

Inikah kedamaian yang kucari?

Sejenak aku dimusnahkan cahaya-Nya

Aku kembali bebas membongkar fantasi

Di sana tiada iri hati

Tiada kepura-puraan


Tiada juga persaingan mengejar duniawi

Sungai-sungai berdarah tidak lagi menggerunkan penghuni

Dentuman peluru juga tiada menggegar gegendang telinga

Pencatur dunia tamak haloba jauh kutinggalkan

Kedamaian bagi mereka hanya janji di bibir


Tersentak …

Rupanya aku masih di sini

Mengimbas semula perjalanan

antara hidup dan mati penuh misteri


Yang pasti …

aku tidak bermimpi di malam hari

Maha suci Allah.

La haula wala quwwata


No comments: